Vind je het fijn om met kinderen samen dingen te maken en te onderzoeken? Heb je zin om kinderen te begeleiden in buitenschoolse STEM-activiteiten? Welke soort aanpak gebruik je hierbij? En… wat wil STEM eigenlijk zeggen?
Sluit je aan bij onze basissessie, geleid door een erkende STEM-gangmaker, waar je wordt ondergedompeld in boeiende activiteiten en innovatieve benaderingen. Zo bereid je je voor om je eerste stappen te zetten als STEM-begeleider. Ontvang waardevolle inzichten, praktische tips en een flinke dosis inspiratie om je activiteiten STEM’iger te maken. We inspireren je als begeleider om meteen aan de slag te gaan. Daarnaast wordt er ook ontwerpsessie georganiseerd, zodat je leert hoe de theorie in praktijk om te zetten.
Deze sessie werd ontwikkeld in samenwerking met alle STEM-gangmakers met steun van VLAIO.
Nieuwe data volgen asap.
Imec of Campus UCLL, Leuven (nader te bepalen)
Animatoren, jeugdwerkers, begeleiders van buitenschoolse activiteiten, vrijwilligers …
Geen voorkennis vereist.
Deze sessie is gratis.
Vind je het moeilijk om STEM-activiteiten te ontwerpen? Of wil je jouw aanbod STEM’iger maken? Heb je soms het gevoel dat je ideeën wat opgedroogd zijn? Waar vind je inspiratie? Wat zijn STEM-trajecten?
In deze ontwerpsessie zetten we in op innoverende en inclusieve STEM-activiteiten en trajecten. We verzinnen, zoeken inspiratie, schrappen, overleggen, zweten, sleutelen en toetsen af. Na deze actieve sessie keer je naar huis met een hoofd vol ideeën. Door de concrete tips en inzichten doe je vertrouwen op om zelf nieuwe activiteiten te genereren of om bestaande activiteiten aan te passen.
Deze gratis door VLAIO erkende train-the-trainer wordt gegeven door instructoren vanuit de STEM-gangmakers en is bedoeld voor toekomstige/ huidige begeleiders van STEM in de vrije tijdssector.
Nieuwe data volgen asap.
Imec of campus UCLL, Leuven (nader te bepalen).
Animatoren, jeugdwerkers, begeleiders van buitenschoolse activiteiten, vrijwilligers …
Geen voorkennis vereist.
Deze sessie is gratis.
Alle rechten voorbehouden | UCLL Techniek-en WetenschapsAcademie